Pályaorientáció és Kódolás Napja alsó tagozaton

 
2020. október 9. Tanítás nélküli munkanap volt, de diákjaink nagyon dolgoztak.
2az1-ben programmegvalósítás ?.
Pályaorientációs Nap és a Kódolás hete (Europe Code Week 2020) alsó tagozaton.
(Felsősök beszámolója külön cikkben hamarosan…)
A Rókusi felkerült a Európa Code Week térképére! Ott vagyunk! Íme:
https://codeweek.eu/events

Kattintsanak az oklevelekre az olvasható nézetért!

Az idei pályaorientációs napot a Rókusi Általános Iskola alsó tagozatán összekötöttük egy Europe Code Week 2020 eseménnyel, és egyben egy kódfejtős napot is tartottunk.
Minden év októberében megszervezésre kerül a Kódolás Hete kontinensünkön, amikor sokan dolgoznak azért, hogy népszerűsítsék a programozást alapjait. A résztvevő országok versengenek egymással, így buzdítva mindenkit az események szervezésére.
A 2020. október 9-i rendezvényünkkel a mi iskolánk is felkerült Európa Code Week térképére.
Az elsősök a Bee-bot padlórobottal ismerkedtek meg.  Egy pályát adott szabály szerint bejárva, megismerkedhettek különféle foglalkozásokkal, ha jól programozták a méhecskét.
A nagyobb alsósoknak kódfejtésben kellett jeleskedniük. Minden osztály kapott egy kódfejtő lapot, aminek megfejtésével be tudták azonosítani az iskola épületében azt a helyet, ahol elrejtve várta őket egy feladat. Ezt a feladatot QR kóddal kapták meg, amit – egy előzetesen behozott mobil eszközzel – le kellett olvasniuk. A feladatok a mesterségekhez, foglalkozásokhoz kapcsolódtak. Találós kérdéseket kellett megfejteniük, szólásokat, közmondásokat kiegészíteniük. A jó megfejtést a szervezőkhöz eljuttatva elismerő oklevélben részesültek.
Remek szórakozást, de egyben kihívás volt sokunk számára ez a délelőtt.
A rendezvény egész lebonyolítását a 4. C osztály vállalta és teljesítette.
A programot létrehozta és a Code Week eseményhez csatolta Vincze Gabriella tanítónő
A napról készült képek az alábbi hivatkozásra kattintva megtekinthetőek:
https://www.facebook.com/RokusiSuli1930/posts/2986887018078798

2020. október 9. Tanítás nélküli munkanap volt, de diákjaink nagyon dolgoztak. 2az1-ben programmegvalósítás…

Közzétette: Rókusi Általános Iskola – 2020. október 12., hétfő

 

A fenti linken látott megtekinthető képek nem csupán a kódoláshoz, hanem a pályaorientációhoz is kötődnek. A szakmák, mesterségek ismertetése szempontjából Szkiváné Márta alsós munkaközösség-vezető e képpen összegzi a napot:

A Pályaorientációs napon a játéké, a beszélgetésé, a kreatív munkáé volt a főszerep alsó tagozaton. Tanulóink beszélgettek szüleik foglalkozásáról, csoportos foglalkozások keretében játékosan ismerkedhettek régi mesterségekkel, érdekes foglalkozásokkal, és a foglalkozások eszközeivel. (foglalkozásokról szóló verseket, mondókákat, dalokat hallgathattak/tanulhattak, rajzfilmet nézhettek – Mekk mester ügyetlenkedésén jókat derültek, találós  kérdésekre válaszolhattak, Activity-t, „Amerikából jöttem”-et játszhattak, puzzle kirakózhattak, párosító feladatlapokat oldhattak meg, „akasztófán” foglalkozásokat fejthettek meg, foglalkozásokat rejtő feladatlapot színezhettek és ragaszthattak, kvíz kérdésekre válaszolhattak, valamint elmondhatták és lerajzolhatták, mik szeretnének lenni, és miért,  ha felnőnek. A projektnap végén játékos feladatlappal összegezhették azokat az ismereteiket, amiket a nap során szereztek.

Öröm volt látni azt is, 4. évfolyamon volt olyan osztály, ahol  állattenyésztéssel és állattartással ismerkedhettek meg a gyerekek (sajnos csak a teremben volt erre lehetőségük). Ezt követően a csoportok projektmunka keretén belül egy-egy szakmát dolgozhattak ki. Az adatgyűjtéshez használhatták az okostelefonokat, majd az elkészült gondolattérképet felhasználva készíthették el a csoportok a plakátjaikat közösen.

A 4. c osztály tanulói a Kódolási hét keretében azt vállalták, hogy ezen a napon valamennyi alsós osztályt kódfejtésre hívnak. Az elsősök a negyedikesek útmutatása alapján a robotméhecskék programozásával ismerkedhettek játékos formában. A többi osztály kódfejtő feladatlap megoldásával és QR kód olvasó segítségével tudta csak megoldani a nekik összeállított fejtörőket. Bizony-bizony a kódfejtés nagy izgalmat okozott több osztálynak is, mert csak többszöri próbálkozásra sikerült megtalálni az iskolában elrejtett QR kódos feladatlapot.

A nap végén örömmel hallgattuk, hogy a gyerekek nagyon jól érezték magukat, s a változatos foglalkozások keretében játékosan szerezhettek új ismereteket különféle szakmákról, foglalkozásokról. Úgy érezték, hogy egy élmény dús, kellemes és hasznos napot tölthettek együtt.

Az e napról készült képek magukért beszélnek.