Országos kompetenciamérés – szövegértés
2021.
A Rókusi Általános Iskola 2021-ben végzett eredményei a következők:
Mérési terület | Évfolyam | Telephelyi eredmény | Megyeszékhelyi nagy általános iskolák | Országos
eredmény |
szövegértés | 6. évfolyam (92 fő) | 1521 (1490;1556) | 1519 (1516;1522) | 1478 (1477;1479) |
szövegértés | 8. évfolyam (84 fő) | 1669 (1625;1698) | 1626 (1622;1629) | 1590 (1589;1591) |
A 6. és 8. évfolyamon a telephelyi eredmények szignifikánsan nem mutatnak eltérést a megyeszékhelyi nagy általános iskolák eredményeitől és az országos eredményektől sem.
Elvárt CSH-index | Tényleges CSH-index | |
6. évfolyamon: | 1539 | 1521 |
8. évfolyamon: | 1643 | 1669 |
A 6. évfolyamon a családi háttér alapján elvárt szint alatt teljesítettek a tanulók, míg a 8. évfolyamon a mérésben részt vevő tanulók elérték azt a szintet, amely a családi háttér alapján az iskolától elvárható volt.
6 .évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák | Országos: | |
szint alatti | nincs | 0,5% | 0,7% |
1.szint | 1,1% | 3,4% | 5,4% |
2.szint | 13% | 15,4% | 19,7% |
3.szint | 33,7% | 27,8% | 28,3% |
4.szint | 28,3% | 28,4% | 24,9% |
5.szint | 18,5% | 18% | 14,9% |
6.szint | 3,3% | 5,7% | 5,2% |
7.szint | 2,2% | 0,9% | 0,9% |
A 6. évfolyamon a tanulók egy harmada a 3. szinten teljesített, azaz a minimum szint felett, azonban ez az eredmény még így is néhány százalékkal magasabb a megyeszékhelyi nagy iskolák és az országos iskolai eredményektől. A legmagasabb, 6. és 7. szinten 5 tanuló végzett.
8.évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák | Országos: | |
szint alatti | nincs | 0,2% | 0,2% |
1.szint | 1,2% | 1,3% | 2,3% |
2.szint | 3,6% | 6,3% | 8,7% |
3.szint | 13,1% | 16,7% | 19% |
4.szint | 20,2% | 28,9% | 27% |
5.szint | 28,6% | 28,3% | 25,1% |
6.szint | 25% | 14,6% | 13,7% |
7.szint | 8,3% | 3,7% | 3,9% |
A 8. évfolyamon a tanulók több mint 60%-a (52 tanuló) az 5., 6. és 7. szinten teljesített. Minimum szinten és az alatt 15tanuló teljesített a jelentésben szereplő 84 tanulóból. A negyedik szinten körülbelül ugyanannyi százalékkal teljesítettek alatta -a megyeszékhelyi és az országos eredményekhez képest- a telephelyen, mint amennyivel a 6. szinten jobban teljesítettek.
2020.
2020/21. tanévben az Országos kompetenciamérés és a Netfit mérés a koronavírus járványra való tekintettel elmaradt.
2019.
A Rókusi Általános Iskola 2019-ben végzett eredményei a következők:
Mérési terület | Évfolyam | Telephelyi eredmény | Megyeszékhelyi nagy általános iskolák | Országos
eredmény |
szövegértés | 6. évfolyam (93 fő) | 1568 (1542;1600) | 1547 (1543;1549) | 1499 (1498;1500) |
szövegértés | 8. évfolyam (83 fő) | 1719 (1678;1752) | 1648 (1645;1650) | 1608 (1607;1610) |
A 6. évfolyam eredményei szignifikánsan nem különbözik a megyeszékhelyi nagy iskolák eredményeitől és az országos eredményektől sem.
A 8. évfolyam eredményei azonban szignifikánsan magasabbak az összehasonlításban résztvevő eredményektől.
Elvárt CSH-index | Tényleges CSH-index | |
6. évfolyamon: | 1543 | 1568 |
8. évfolyamon: | 1695 | 1719 |
A tanulók meghaladták azt a szintet, amely a tanulók családi háttere alapján elvárható volt a 6. és a 8. évfolyamon is.
6. évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák | Országos: | |
szint alatti | nincs | 0,2% | 0,6% |
1.szint | nincs | 3,5% | 5,7% |
2.szint | 8,6% | 12,8% | 16,4% |
3.szint | 19,4% | 25% | 26,1% |
4.szint | 36,6% | 29,2% | 26,5% |
5.szint | 22,6% | 19,4% | 16,6% |
6.szint | 11,8% | 7,9% | 6,5% |
7.szint | 1,1% | 1,9% | 1,5% |
A 4. szintet megközelítőleg ugyanannyi tanuló teljesítette, mint az 5-7. szintet. A minimum szinten 8 tanuló teljesített, minimum szint alatt azonban senki sem végzett. Az országos eredményeket 3 szinten (4-6.) haladtuk meg.
8. évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák: | Országosan: | |
szint alatti | nincs | 0,2% | 0,2% |
1.szint | nincs | 1,1% | 2,1% |
2.szint | 2,4% | 5,8% | 8,1% |
3.szint | 4,8% | 15,5% | 17,4% |
4.szint | 20,5% | 26,1% | 25,4% |
5.szint | 32,5% | 28,4% | 25,2% |
6.szint | 27,7% | 17,2% | 15,9% |
7.szint | 12% | 5,9% | 5,7% |
A 8. évfolyamos tanulók egy harmada az 5. szinten végzett. A kimagasló 7. szinten 10 tanuló teljesített. A 6. szinten teljesítő tanulók 10%-kal nagyobb arányban teljesítettek a telephelyen, mint amelyet a megyeszékhelyi és az országos eredmények mutatnak. A 3. és 2. szinten végzett tanulók aránya nem éri el a 10 %-ot, mindösszesen 6 tanulót sorolunk ide.
2018.
A Rókusi Általános Iskola 2018-ben végzett eredményei a következők:
Mérési terület | Évfolyam | Telephelyi eredmény | Megyeszékhelyi nagy általános iskolák | Országos
eredmény |
szövegértés | 6. évfolyam | 1521 | 1543 | 1492 |
szövegértés | 8. évfolyam | 1667 | 1645 | 1602 |
Iskolánk 6. és 8. osztályos tanulói is jobban teljesítettek az országos átlaghoz képest. A 6. évfolyamon a megyei nagy iskolák eredményei 22 ponttal magasabbak a telephelyi eredményeknél. A 8. évfolyam esetében pedig a telephelyi eredmények magasabbak pont ugyanennyi ponttal a megyei nagyiskolák eredményénél. Tehát szignifikánsan nincs eltérés a telephelyi és a két összevetésben szereplő eredmények között.
Elvárt CSH-index | Tényleges CSH-index | |
6. évfolyamon: | 1560 | 1521 |
8. évfolyamon: | 1692 | 1667 |
A CSH-index elvárt pontjai mindkét évfolyam esetében magasabbak voltak, mint a tényleges CSH-index pontjai.
6. évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák: | Országos: | |
szint alatti | nincs | 0,5% | 1,2% |
1.szint | 1% | 3,7% | 6,2% |
2.szint | 13,5% | 12,4% | 16,0% |
3.szint | 29,8% | 25,2% | 25,9% |
4.szint | 32,7% | 29,8% | 26,9% |
5.szint | 13,5% | 20,0% | 16,7% |
6.szint | 8,7% | 6,8% | 5,9% |
7.szint | 1,0% | 1,5% | 1,2% |
A 3. és 4. szinten teljesítő gyerekek százalékos aránya közel megegyező, tehát a 6. évfolyamos tanulók több mint 60%-a ezeken a képességszinteken teljesített. Az 5-7. szintre a tanulók közel egy negyede került. A minimum szintet 1% nem érte el, és pont ugyanennyi a kimagasló 7. szinten teljesítő diákok aránya is.
8. évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák: | Országosan: | |
szint alatti | nincs | 0,3% | 0,5% |
1.szint | nincs | 1,5% | 2,7% |
2.szint | 1,1% | 6,0% | 8,3% |
3.szint | 9,0% | 15,2% | 17,4% |
4.szint | 27,0% | 26,3% | 25,0% |
5.szint | 42,7% | 28,1% | 25,2% |
6.szint | 16,9% | 16,9% | 15,3% |
7.szint | 3,4% | 5,7% | 5,6% |
A 8. évfolyam tanulóinak közel a fele (42,7%) az 5. szinten teljesített. A 6. és 7. szinten pedig az évfolyam 20%-a. A 3. szinten teljesítők aránya is majdnem a fele az országos eredményekhez viszonyítva. A minimum szint alatt 1,1% teljesített, azaz 1 tanuló.
2017.
Országos Kompetenciamérést 2008 óta végezzük a 6. és 8. évfolyamon szövegértésből.
Az országos mérés célja, hogy betekintést adjanak a diákok által megszerzett tudásról, azaz a feladatellátási helyek, iskolák teljesítményéről. Vagyis arról, hogy az adott intézmény hogyan és milyen eredménnyel teljesíti a tőle elvárt feladatát.
A Rókusi Általános Iskola 2017-ben végzett eredményei a következők:
Mérési terület | Évfolyam | Telephelyi eredmény | Megyeszékhelyi nagy általános iskolák | Országos
eredmény |
szövegértés | 6. évfolyam | 1582 | 1556 | 1503 |
szövegértés | 8. évfolyam | 1614 | 1613 | 1571 |
A 6. évfolyamon a telephelyi eredmény az országos eredményhez képest szignifikánsabb magasabb, míg a megyeszékhelyi nagy iskolák eredményeihez képest szignifikánsan nem különbözik.
Elvárt CSH-index | Tényleges CSH-index | |
6. évfolyamon: | 1582 | 1582 |
8. évfolyamon: | 1648 | 1614 |
Tanulóink a 6. évfolyamon elérték azt a szintet, amely a tanulók családi háttere alapján az iskolától elvárható. A 8. évfolyamon magasabb volt az elvárás, mint amit a tanulók ténylegesen teljesítettek.
6. évfolyam:
Az egyes képességszinten teljesített tanulók eredményei százalékban kifejezve:
Telephelyen | Megyeszékhelyi nagy iskolák | Országos | |
szint alatti | nincs | 0,7% | 1,5% |
1.szint | 1,1% | 3,3% | 6,5% |
2.szint | 6,9% | 11,3% | 15,1% |
3.szint | 21,8% | 23% | 23,5% |
4.szint | 33,3% | 28,8% | 25,9% |
5.szint | 25,3% | 22,6% | 18,6% |
6.szint | 11,5% | 8,6% | 7,4% |
7.szint | nincs | 1,7% | 1,5% |
A képességeloszlást nézve a 4. szinten teljesítettek iskolánk tanulónak egy harmada. A 3. és 5. szinten megközelítőleg azonos százalékban teljesítettek.
A megyei nagyiskolák és az országos eredmények is hasonlóak a telephelyi eredményekhez. A telephelyen szint alatti és 7. szinten teljesítő tanulók nincsenek.
8. évfolyam:
Telephelyen: | Megyeszékhelyi nagy iskolák: | Országos: | |
szint alatti | nincs | 0,3% | 0,6% |
1.szint | 1,3% | 1,7% | 3,4% |
2.szint | 3,8% | 6,6% | 10,1% |
3.szint | 18,8% | 18,2% | 19,5% |
4.szint | 33,38% | 29,2% | 26,6% |
5.szint | 25,0% | 26,9% | 23,9% |
6.szint | 15,0% | 13,7% | 12,5% |
7.szint | 2,5% | 3,4% | 3,3% |
Iskolánk 8. évfolyamos tanulóinak 75%-a a 4-7. szinten teljesített. Ezeken a szinteken a telephelyi eredmény szinte minden esetben magasabb a megyeszékhelyi nagy iskolák és az országos eredményekénél is. Nincs szint alatt teljesítő tanuló.