Idegennyelvi mérések eredményei

Idegennyelvi mérés – Rókusi Általános Iskola 2019
2019 Olvasott szöveg 2019 Hallott szöveg 2019 Össz- eredmény 2019 Megfelelt minősítést szerzett tanulók aránya (min. 60%-ot teljesítettek) fő Írt / fő nem írt (hiányzás miatt)
6. évfolyam Angol 80,50% 97% 88,25% 100% 84 írt, 4 nem
6. évfolyam Német 62,00% 69,20% 65,50% 92% (12 sikeres a 13-ból) 13 írt, 1 nem
8. évfolyam Angol 74,30% 84,50% 79,4% 86% (63 sikeres a 73-ból) 73 írt, 3 nem
8. évfolyam Német 79,6 71,5 75,5% 92% (12 sikeres a 13-ból) 13 írt, 1 nem

 

A  2019-es nyelvi mérésről az országos kiértékelés várhatóan 2020 májusára készül el. Siker számunkra viszont, hogy ebben a tanévben mindkét nyelvből, mindkét mért évfolyamon a megfelelt minősítést szerzett tanulóink aránya bőven 80% felett van (100%, 92%, 86%, 92%)! 183 tanulóból 171-en teljesítettek minimum 60%-on! Ez azt jelenti diákjaink 93,4%-a hozta az elvárt eredményt, megfelelt minősítést szerzett! (A 60% alattiak is általában 50%körüli vagy feletti eredményt értek el, a 183 fős mért csoportból igazi lemorzsolódás csupán egyetlen esetben volt észlelhető: 6. évfolyamon német nyelven egy 23%-os teszteredmény született.) (Idegen nyelvből tehát nagyon kicsi a lemorzsolódók aránya! Amennyiben a tanulónk min. 80% eléri a megfelelt minősítést a nyelvi mérésen, az iskolát a JÓL TELJESÍTŐ felső harmadba szokás sorolni! Most ott vagyunk! Látható továbbá, hogy a 2018-as évhez képest angol nyelvből nagyon szépen javuló eredményt értek el diákjaink. A 2018-as kimagasló német eredményt pedig nehéz lett volna überelni.

 

Idegennyelvi mérés 2018 – Rókusi Általános Iskola, Szeged
Olvasott szöveg értése Hallott szöveg értése Összeredmény a Rókusiban Összeredmény országosan Megfelelt minősítést szerzett tanulók aránya a Rókusiban Megfelelt minősítést szerzett tanulók aránya országosan
6. évf.  Angol 66% 74% 70% 66%

75%
(69 tanuló a 92-ből)

65%
6. évf.   Német 79% 84% 82% 71%

100%
(15 tanuló)

75%
8. évf.  Angol 78% 73% 75% 66%

74%
(56 tanuló a 76-ból)

61%
8. évf. Német 73% 85% 79% 65%

92%
(12 tanuló a 13-ból)

59%

Zöld színnel a rókusis eredményeket, kékkel az országos szintet láthatjuk. Mind angol, mind német nyelvből nagyon szépen felette vagyunk az országos átlagnak. Német nyelvből magasan és hivatalosan is JÓ EREDMÉNYT ért el iskolánk, azaz a felső harmadba soroltatott azon a bizonyos hármas skálán (gyengén – átlagosan – jól teljesít, azaz a tanulók min. 80% megfelelt minősítést szerzett). Angol nyelvből sem állunk messze ettől a bizonyos 80%-tól (75% nálunk). 2018-ban 196 gyermek írt nálunk nyelvi kompetenciatesztet, ebből 152-en értek el minimum 60%-os eredményt. Ez azt jelenti angol és német nyelvből 6. és 8. évfolyamon  a diákok 77,6%-a teljesítette az elvárt szintet. Közel voltunk 80%-hoz, ami lehetővé tette volna, hogy a JÓ EREDMÉNYT elért felső harmadhoz tartozzon iskolánk. 2018-ban a megyeszékhelyi iskolák csupán 32,9%-a (országosan az iskolák 23,8%-a, a Dél-Alföldön az iskolák csupán 16,7%-a) jutott ebbe a bizonyos felső JÓ EREDMÉNYT ért el kategóriába, a többiek átlagosan vagy kisebb részben gyengén teljesítettek!

A 2018-as nyelvi mérés országos kiértékeléséről itt olvasatnak.


Idegennyelvi mérés 2017 – Rókusi Általános Iskola, Szeged
Olvasott szöveg értése Hallott szöveg értése Összeredmény iskolánkban Országos átlag (összeredmény)
6. évfolyam – Angol 68% 79% 74% 73,25%
6. évfolyam – Német 79% 84% 82% 70,03%
8. évfolyam – Angol 79% 86% 82% 70%
8. évfolyam – Német 46% 55% 51% 55,25%

Az eredmények tekintetében elmondható, hogy hatodik évfolyamon, hogy a hatodik évfolyamon mindkét nyelvből az országos átlag felett teljesítettek tanulóink.

A nyolcadik évfolyam németeseinek átlaga kissé alatta van az országos eredményeknek. Ennek több oka is van:

Ez volt az utolsó olyan évfolyam, ahol az énekesek még tanulhattak német nyelvet, viszont ez ütközést jelentett az énekkari órákkal. ezért ők csak heti 3 órában tanulhatták a nyelvet. Kísérleti jelleggel létrehoztuk a 3+2-es csoportot: az ének tagozatosok és a gyengébb tanulók 3 órában tanulták, az ügyesebbek kaptak még heti 2 szakköri órát. Sajnos ez a rendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket; a két csoport között nagyon nagy lett a tudásbeli szakadék, az órák csak állandó differenciálással működtek.

Ezért fordult elő, hogy ha egyénileg vizsgáljuk az eredményeket, voltak, akik 90% felett teljesítettek, míg jó néhány tanuló csak 20-30% között.