A Rókusiban szeptember közepén mesés hangulat lengte be az iskolát. Szeptember 30-án ünnepeljük a népmese napját, erre hangolódva az alsó tagozatos diákok számára egy héten át tartó színes, tartalmas programsorozattal készültünk.
Ezzel a programsorozattal elindítottuk első közös napközis eseményünket, hogy a gyerekek ráhangolódjanak a mesék varázslatos világára. Az 1-2. osztályos tanulók „A tulipánná változott királyfi”, a 3-4. osztályos csoportok pedig „Mátyás király meg az igazmondó juhász” című mesét dolgozták fel változatos formában.
A földszinti folyosón egy igazi Meseutcát alakítottunk ki, ahol népmesei ügyességi próbatételeket kellett tenniük a továbbjutáshoz. A különböző próbatételeknél, igazi mesehősnek érezhették magukat a lurkók. A Meseutcát egy papírból készült Mesefa díszítette, amelyre a tanulók által összegyűjtött és ráírt mesei szófordulatok kerültek a színes, papírból kivágott őszi gyümölcsökre. Az ablakokat a gyerekek által kiszínezett, népi motívumokkal díszített falevelek ékesítették.
Próbatételek a Meseutcában:
- Csőszös játék: Egy gyerekek őrizte a király kincsét, miközben csendben, ügyesen elcsenni próbálták a többiek, – az volt a nyertes csapat, akinek sikerült megszerezni minden kincset.
- Sárkány legyőzése: Udvaron játszott fogójáték, ahol egy kendőt kellett megszerezni, legyőzve ezáltal a sárkányt
- Boszorkánykonyha: A mesehősöknek illatok alapján kellett felismerniük a varázslatos üvegcsékbe zárt fűszereket, először szemük nyitva, majd csukott szemmel.
- Meseút memória-pálya: Az elhelyezett meseszereplőket és tárgyakat kellett megjegyezni, majd visszamondani.
- Üveggolyó a kútba: Akárcsak a mesében, ügyesen kellett egy csillogó üveggolyót a “kútba” gurítani.
- Fogd ki az aranyhalat! Egy titkos tó partján aranyhalat kellett kifogni, ami után titkos kívánságot lehetett mondani.
- Mocsárjárás: Kartonlapokat, fatörzsdarabokat használva kellett átkelni a “veszélyes mocsáron”, anélkül, hogy “besüppedt” volna valaki.
- Kelj át a virágos réten! Virágról virágra ugrálva kellett eljutni a rét túlsó oldalára különféle – akár matematikai – feladványokat teljesítve.
- Meseország hangjai: A gyerekek közösen népdalokat énekeltek ritmushangszerekkel kísérve.
- Mit rejt a zsák? Tapintással ismerhették fel a zsákban rejtőző meglepetéseket, mintha kincseket találnának.
- Mutogasd el! Mesekártyákból kihúzott képet kellett elmutogatni némán, a többieknek ki kellett találni, miről van szó.
- Tudod-e? Puzzle: Benedek Elekről képet kellett összerakni, majd kitalálni, kit ábrázol, és közösen beszélgetni róla.
- Tükröm, tükröm…: Mindenki beöltözhetett kedvenc mesehősének, fotók is készültek az emlékek megörökítésére.
- Mesefa feladat: Mesei szófordulatokat, kifejezéseket gyűjtöttek, majd ráírták a gyümölcsökre és a fára csíptették.
Kreatív kézműves foglalkozásokkal is bővítettük a hetet: készíthettek népmesei motívumú optikai illúzió játékokat, ezenkívül párosító játékokat játszhattak, diavetítést nézhettek a gyerekek.
A hét végén aszfaltrajzverseny zárta a programsorozatot – az iskola udvarán csodás, mesebeli alkotások születtek.