Pályaorientációs Nap

Kattintsanak a nagyobb nézetért!

Évek óta egy iskolai napot a szakmák megismertetésének szentelünk. Gyermekeinkkel gyárakat, üzemeket, munkahelyeket látogatunk. A cél egy-egy iparág, szakmaterület megismertetése. Az idei évben ezen a napon a 16 felsős osztályunk más-más programon vett részt. Az 5.a-sok a fogtechnika rejtelmeivel ismerkedtek, az 5.c-sek a Vízmű tápéi telepére látogattak el, a 6.a-sok a Bodrogi Baunál szereztek új ismereteket. A 7.b-sek igazi sportrajongókként a Szent Gellért Fórum működtetésébe nyertek bepillantást. A 7.c-sek a Szegedi Repülőtérre kerekeztek, a 7.e-sek pedig Ipad Osmo-val tanulhattak a Somogyi Könyvtár szervezésében.
A 8. évfolyamból az A osztály a gumigyárban teljesítette üzemlátogatását, a B-sek a szoftverfejlesztést és IT-s cégműködést tanulmányozhatták az EPAM-nál. A C-sek dupláztak: a Kormányhivatalba és a Mentőkhöz is ellátogattak.

Szeretnénk köszönetet mondani a Csongrád-Csanád Megyei Iparkamarának! Az ő segítségükkel az idei tanévben 5 osztálynak tettük még tartalmasabbá ezt az iskolán kívüli napot. A 7.a-sok és 6.b-sek a Kamara által biztosított autóbusszal Makóra utazhattak, ahol a Hotel Glorius **** és a Hagymatikum vezetősége a turizmusban rejlő lehetőségeket mutatták meg a diákoknak. A 8. e és a 6.e-sek szintén a hotelek és fürdőkomplexumok üzemeltetésére nyerhettek bepillantást a Forrás Hotel és Napfényfürdő Aquapolis komplexumában.
Az Iparkamarától és a JAM-től (Junior Achievement Magyarország) három lelkes előadó tartott iskolánkban összesen 4 játékos foglalkozást a pályaorientáció, a pénzvilág és a környezettudatos gazdálkodás kérdésköreire felfűzve.
Jól eső érzéssel zárhattuk a napot. A gyerekek 1-1 szakmaterülethez közelebb kerülhettek. Talán még ennél is fontosabb, hogy sok a szakmájukban kiváló, elhivatott emberrel találkozhattak.
Kívánjuk, hogy hamarosan ők is találják meg azt az utat, amelyért valóban élni tudnak.
Köszönet valamennyi Szülőnek, Támogatónak, akik munkájuk, munkahelyeik bemutatásával nagyban hozzájárultak a nap eredményességéhez! Köszönet az Iparkamarának és a JAM-nek, a makói üzemlátogatás megszervezéséért és hogy programjaikat a mi iskolánkban is bemutatták.

Október 14-én az alsó tagozatosok is részt vettek a Pályaorientációs napon. Sok osztály külső programon vett részt. A tanulók meglátogatták a Szepesi Méhészetet, a Kövér Béla Bábszínházat,jártak az Alsóvárosi Tájházban és a Móra Ferenc Múzeumban is. Néhány osztályban a szülők saját foglalkozásukat mutatták be a gyerekeknek. Az iskolában maradó osztályok a tanító nénik vezetésével játékos feladatlapokat oldottak meg, most mutasd meg játékot játszottak, plakátokat,társasjátékokat készítettek/terveztek a gyerekekkel. A jó hangulatban eltelt délelőtt minden gyermek számára emlékezetes maradt.

A 6. e osztály már egy héttel korábban is részt vett pályaorientációs programon. Mórahalmi kirándulásukról osztályfőnökük így számol be:
2022. október 5. Egy remek nap
A NAK Csongrád-Csanád Megyei Igazgatósága által szervezett 2022. őszi pályaorientációs program keretében a múlt héten jó hangulatú kiránduláson vettünk részt Ásotthalmon és Mórahalmon a Bedő Albert Erdészeti Szakképző Iskola vendégszeretetét élvezve. 8 óra után indult velünk a különjáratú autóbusz Mórahalomra a Futó-Dobó Lovascentrumba. Itt megismerkedhettünk a lovascentrum Vezetőjével, az ott dolgozókkal, a lovarda működésével, az ott folyó képzésekkel. meglepetésként ízletes pogácsát, teát fogyaszthattunk és végezetül kipróbálhattuk a lovaglást is. A program második részeként átutaztunk Ásotthalomra a Bedő Albert Erdészeti Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumba. Zsíros Attila Igazgatóhelyettes Úr és diákjai vezetésével bejárhattuk az iskola és a kollégium legfontosabb helyszíneit.Megtekinthettük és kézbe vehettük a legmodernebb eszközöket. Bepillantást nyerhettünk a fegyverek rejtelmeibe is. Érdeklődéssel hallgattuk az iskola történeti kiállításon elhangzottakat, igyekeztünk nyomolvasó képességünket fejleszteni, megcsodáltuk a preparátumokat.Ottlétünk kellemes voltát az ízletes kakaós csiga és a ropogós alma csak tovább fokozta.
Remekül éreztük magunkat! Köszönjük!