A tantermen kívüli digitális munkarend szabályzata

  1. Előkészítés:
  • Informatikai eszközök felmérése, eszközök biztosítása:
  • pedagógusok
  • tanulók

 

  • Egységes online platform választása, felületek kialakítása, belépési kódok egyeztetése:
  • KRÉTA
  • Google Tanterem

 

  • A digitális órarend meghatározása:
  • Alsó tagozat órarend szerint
  • Felső tagozat szakterületek szerint

 

  • Online technikai segítség megszervezése:
  • telefonon
  • e-mailben

 

  • Tanmenetek felülvizsgálata az online oktatás feltételeinek megfelelően

 

  1. Kapcsolattartás:
  • A diákokkal
    1. A feladatok átadásának eszközei:
  • KRÉTA
  • Google Tanterem

 

  1. Online kapcsolattartási lehetőség, a tanulás segítésére:
  • Skype
  • Zoom
  • Viber
  • Hangouts
  • Messenger

 

  • Szülőkkel
    1. A szükséges információk, tapasztalatok, kérések megosztása
  • KRÉTA
  • korábban kialakított osztály csoportok
  • e-mail
  • szükség esetén telefonon
  • online fogadó óra (hétfőnként 16-17 óráig)

 

  1. Amennyiben a gyermek online oktatása akadályba ütközik, probléma merül fel, a szülő értesíti a szaktanárt / osztályfőnököt:
  • KRÉTA
  • telefon
  • e-mail
  • online fogadó óra (hétfőnként 16-17 óráig)

 

  • Munkaközösségek tagjai egymás között
  • Munkaközösségvezetői Google Tanterem
  • e-mail
  • telefon
  • Zoom
  • Hangouts
  • Messenger

 

  • Az iskolavezetés a munkaközösségekkel
  • Munkaközösség-vezetői Google Tanterem
  • Zoom
  • e-mail
  • telefon

A munkaközösség-vezetők heti rendszerességgel beszámolnak az elvégzett munkáról, tapasztalatokról, új ötletek, módszerek alkalmazásáról, az esetlegesen felmerült problémákról.

Az iskolavezetés értékeli a tapasztalatokat, koordinálja a munkaközösségek munkáját, megoldást keres a felmerült problémákra, beszámolót készít a digitális oktatásról.

 

III. Módszerek:

  • A tananyag küldése, átadása
  • A tananyag meghatározása a taneszközök segítségével (tankönyv, munkafüzet stb.)
  • Instrukciók küldése a tananyag feldolgozásához
  • Bemutató ppt, vázlat küldése
  • Digitális tananyagok kijelölése, feldolgozása linkekkel, kérdésekkel
  • A tananyag feldolgozása a diákok által
  • A kiadott tananyagok értelmezése
  • Online / papír alapú feladatok megoldása
  • A feladatok visszaküldése online / papír alapú feladatokat fotózva
  • A tananyag számonkérése, ellenőrzés, értékelés
  • Írásos formában (kézzel írva lefotózva, legépelve, ppt készítése)
  • Online tesztek kitöltése
  • Szóbeli számonkérés: (Skype, Zoom, Hangouts)

A gyermekekről hang- és képfelvétel csak szülői egyeztetés és hozzájárulás után kérhető be, az értékelés után a felvételeket törölni kell.

A módszerek választásánál és a feladatok kiosztásánál kiemelt szempontok:

  • egyéni bánásmód, differenciálás
  • konzultáció, egyéni fejlesztés lehetősége
  • változatosság, motiváció, mértékletesség
  • a tanítási idő figyelembevétele (8-16 óráig)
  1. A pedagógus feladata:
  • Rendszeres kapcsolattartás a diákokkal
  • A tananyag és segédanyagok eljuttatása a diákokhoz, azokon a napokon, amelyeken kijelölt tantárgyi idősáv vagy tanórai időtartam van (8-16 óra között).
  • Feladatok kiosztása, ellenőrzése, javítása
  • Ellenőrző dolgozatok (tesztek) készítése, értékelése
  • Témazáró dolgozat készítése, értékelése
  • Értékelés elmulasztott határidő esetén: Először a pedagógus a diákot figyelmezteti, pótlási idő 2 munkanap. Azt követően a szülőt értesíti a KRÉTA felületen, pótlási idő 3 munkanap. Ha a diák ezután sem készíti el feladatát, elégtelen osztályzat adható.
  • KRÉTA vezetése
  • SNI, BTM-N tanulók problémájának figyelembe vétele
  • A tanórák megtartása, számonkérés a kijelölt időintervallumban történhet (alsó tagozat órarend szerint, felső tagozat digitális órasávokban).

 

  1. Az ellenőrzés rendje:
  • A vezetői ellenőrzések
  • Az intézményben kialakított egységes rendszer alkalmazásának megléte
  • Az online biztonság jogi feltételeinek betartása
  • KRÉTA dokumentáció ellenőrzése
  • A meghatározott feladatkiosztási időintervallum betartása
  • A szülőktől érkező visszajelzések kiértékelése

 

  • Munkaközösség-vezetői ellenőrzések
  • Tananyagtartalmak ellenőrzése
  • A meghatározott feladatkiosztási időintervallum betartása
  • A munkaközösségi tagoktól érkező visszajelzések továbbítása a vezetőség felé.
  • Szükség esetén a megoldásra váró problémák továbbítása a vezetőség felé.
  • Heti beszámoló készítése a digitális oktatásról.

 

  • Osztályfőnöki, szaktanári ellenőrzések
  • A tanulók aktivitásának ellenőrzése, problémák feltárása, megoldáskeresés.
  • A tananyag elsajátításának ellenőrzése
  • A heti óraszámnak megfelelő számú jegy megléte (KRÉTA).
  • Szükség esetén a megoldásra váró problémák továbbítása (szaktanárok, osztályfőnökök, munkaközösség-vezetők, vezetőség felé)
  • Szülőktől érkező visszajelzések továbbítása a vezetőség felé.
  • Adatvédelmi feltételek betartása

 

Szeged, 2020. április 27.

Marosiné Köntés Ibolya

megbízott intézményvezető

 Kedves Szülők! Lehet jelentkezni a nyári Önkormányzati napközis táborba. Részletek a főhírekben.


Igazgatóság

Iskolánk email címe: rokusi.iskola@gmail.com