- Előkészítés:
- Informatikai eszközök felmérése, eszközök biztosítása:
- pedagógusok
- tanulók
- Egységes online platform választása, felületek kialakítása, belépési kódok egyeztetése:
- KRÉTA
- Google Tanterem
- A digitális órarend meghatározása:
- Alsó tagozat órarend szerint
- Felső tagozat szakterületek szerint
- Online technikai segítség megszervezése:
- telefonon
- e-mailben
- Tanmenetek felülvizsgálata az online oktatás feltételeinek megfelelően
- Kapcsolattartás:
- A diákokkal
- A feladatok átadásának eszközei:
- KRÉTA
- Google Tanterem
- Online kapcsolattartási lehetőség, a tanulás segítésére:
- Skype
- Zoom
- Viber
- Hangouts
- Messenger
- Szülőkkel
- A szükséges információk, tapasztalatok, kérések megosztása
- KRÉTA
- korábban kialakított osztály csoportok
- szükség esetén telefonon
- online fogadó óra (hétfőnként 16-17 óráig)
- Amennyiben a gyermek online oktatása akadályba ütközik, probléma merül fel, a szülő értesíti a szaktanárt / osztályfőnököt:
- KRÉTA
- telefon
- online fogadó óra (hétfőnként 16-17 óráig)
- Munkaközösségek tagjai egymás között
- Munkaközösségvezetői Google Tanterem
- telefon
- Zoom
- Hangouts
- Messenger
- Az iskolavezetés a munkaközösségekkel
- Munkaközösség-vezetői Google Tanterem
- Zoom
- telefon
A munkaközösség-vezetők heti rendszerességgel beszámolnak az elvégzett munkáról, tapasztalatokról, új ötletek, módszerek alkalmazásáról, az esetlegesen felmerült problémákról.
Az iskolavezetés értékeli a tapasztalatokat, koordinálja a munkaközösségek munkáját, megoldást keres a felmerült problémákra, beszámolót készít a digitális oktatásról.
III. Módszerek:
- A tananyag küldése, átadása
- A tananyag meghatározása a taneszközök segítségével (tankönyv, munkafüzet stb.)
- Instrukciók küldése a tananyag feldolgozásához
- Bemutató ppt, vázlat küldése
- Digitális tananyagok kijelölése, feldolgozása linkekkel, kérdésekkel
- A tananyag feldolgozása a diákok által
- A kiadott tananyagok értelmezése
- Online / papír alapú feladatok megoldása
- A feladatok visszaküldése online / papír alapú feladatokat fotózva
- A tananyag számonkérése, ellenőrzés, értékelés
- Írásos formában (kézzel írva lefotózva, legépelve, ppt készítése)
- Online tesztek kitöltése
- Szóbeli számonkérés: (Skype, Zoom, Hangouts)
A gyermekekről hang- és képfelvétel csak szülői egyeztetés és hozzájárulás után kérhető be, az értékelés után a felvételeket törölni kell.
A módszerek választásánál és a feladatok kiosztásánál kiemelt szempontok:
- egyéni bánásmód, differenciálás
- konzultáció, egyéni fejlesztés lehetősége
- változatosság, motiváció, mértékletesség
- a tanítási idő figyelembevétele (8-16 óráig)
- A pedagógus feladata:
- Rendszeres kapcsolattartás a diákokkal
- A tananyag és segédanyagok eljuttatása a diákokhoz, azokon a napokon, amelyeken kijelölt tantárgyi idősáv vagy tanórai időtartam van (8-16 óra között).
- Feladatok kiosztása, ellenőrzése, javítása
- Ellenőrző dolgozatok (tesztek) készítése, értékelése
- Témazáró dolgozat készítése, értékelése
- Értékelés elmulasztott határidő esetén: Először a pedagógus a diákot figyelmezteti, pótlási idő 2 munkanap. Azt követően a szülőt értesíti a KRÉTA felületen, pótlási idő 3 munkanap. Ha a diák ezután sem készíti el feladatát, elégtelen osztályzat adható.
- KRÉTA vezetése
- SNI, BTM-N tanulók problémájának figyelembe vétele
- A tanórák megtartása, számonkérés a kijelölt időintervallumban történhet (alsó tagozat órarend szerint, felső tagozat digitális órasávokban).
- Az ellenőrzés rendje:
- A vezetői ellenőrzések
- Az intézményben kialakított egységes rendszer alkalmazásának megléte
- Az online biztonság jogi feltételeinek betartása
- KRÉTA dokumentáció ellenőrzése
- A meghatározott feladatkiosztási időintervallum betartása
- A szülőktől érkező visszajelzések kiértékelése
- Munkaközösség-vezetői ellenőrzések
- Tananyagtartalmak ellenőrzése
- A meghatározott feladatkiosztási időintervallum betartása
- A munkaközösségi tagoktól érkező visszajelzések továbbítása a vezetőség felé.
- Szükség esetén a megoldásra váró problémák továbbítása a vezetőség felé.
- Heti beszámoló készítése a digitális oktatásról.
- Osztályfőnöki, szaktanári ellenőrzések
- A tanulók aktivitásának ellenőrzése, problémák feltárása, megoldáskeresés.
- A tananyag elsajátításának ellenőrzése
- A heti óraszámnak megfelelő számú jegy megléte (KRÉTA).
- Szükség esetén a megoldásra váró problémák továbbítása (szaktanárok, osztályfőnökök, munkaközösség-vezetők, vezetőség felé)
- Szülőktől érkező visszajelzések továbbítása a vezetőség felé.
- Adatvédelmi feltételek betartása
Szeged, 2020. április 27.
Marosiné Köntés Ibolya
megbízott intézményvezető