Pályaorientációs Nap a felső tagozaton

Pályaorientáció a felsősök körében…
Az idei tanévben az előző évekétől eltérően valósult meg iskolánkban, hiszen a járványügyi helyzet miatt nem tudtunk munkahelyeket látogatni és szakmákat bemutató vendégeket sem fogadni.
Elmaradt a nyolcadik évfolyam közös látogatás az Agora középiskolákat bemutató kiállítására is, helyette a tanulók kitöltöttek egy pályaválasztást segítő kérdőívet az interneten. A 8.a tanulóinak nagyon tetszett, hogy a kérdésekre adott válaszuk alapján rögtön megkapták az értékelést, vagyis javaslatokat arra, hogy milyen szakirányt válasszanak. A kérdőív kitöltése után szó volt a kommunikáció fontosságáról, a munka és az érték között összefüggések megtalálásáról. Megbeszélték mi a különbség a szakma, a hivatás, foglalkozás között. Játszottak szakmaismereti játékokat is, így kevésnek bizonyult a négy óra, de osztályfőnöki órákon tovább folytatják a beszélgetést.
Mivel az 5.c tantermére szükség volt a kérdőív kitöltéséhez, ezért ők iskolán kívüli programra kaptak engedélyt. Éltek is a lehetőséggel hogy a töltésen kerekezve szabadtéri foglalkozások helyszíneivel találkoztak. (Hajó, kavicsbánya, hulladékudvar, fóliasátor, termőföldek, építkezések)
A többi osztály az iskolában töltötte a délelőttöt.
Az 5.a tanulói jövőjüket tekintve konkrét elképzelésekkel rendelkeznek. Többen vágyott foglalkozásuknak megfelelő öltözékben érkeztek: leendő építészek vasalt ingben, nyakkendőben, de volt ki katonaruhában, talárban, orvosi felszereléssel. Beszéltek egymásnak szüleik foglalkozásáról is. Két szülő online bejelentkezett, akik beszéltek szakmájukról (asztalos, programozó, fotós). Fedőnevek csapatjátékban a titkosügynökök ezúttal egy-egy foglalkozás vagy munkaeszköz neve mögé bújtak.
Az 5.b osztály társasjátékokkal (Mesterségem c. táblajátékkal, a Tabu Szó társasjátékkal, majd a régészek munkájáról néztek filmet. A tanárok munkájáról az osztályfőnök személyes beszámolójából kaptak képet.
6.b-sek először saját jövőbeli elképzelésükről és szüleik foglalkozásáról beszéltek, majd társasjátékokat játszottak: 2 perc alatt minél több szakma meghatározása, ország-város mintájára szakma-munkája-eszköze, szakma Activity, „foglalkozások betűi összekeveredtek, bogozd ki”, szakmákról rejtvényfejtés. Jutalomként üdítő járt nekik.
7.a osztály keresztrejtvényt és anagrammákat fejtett, régi és új mesterségeket ismertettek a gyerekek egymással. Egy tanuló az informatikusok foglalkozását mutatta be nagyon sokrétű és részletes PPT segítségével. Ennek a kiselőadásnak néhány részletét az 5.e és a 8.b osztályok is láthatták.
7.b-sek kitöltöttek egy önismereti tesztet, melynek segítségével felvázolták erősségüket, gyengeségüket, elvárásukat a leendő foglalkozásukkal kapcsolatban, majd pályaismereti játékokkal folytatták, melyeket egyéni és csoportmunkában végeztek.(pl., „Magyarországról jöttem, mesterségem címere,…”) „Interjú” játékkal zárták a délelőttöt – kérdezz-felelek során a továbbtanulást érintő kérdésekre kaptak válaszokat, melyekben több hasznos, új információhoz jutottak, Élményekben gazdag, nevetéssel fűszerezett napot a tanulók pozitívan értékelték.
7.c feladatai: szakma barkochba, rajzos feladatok önálló fogalmazás elkészítése : ” Milyennek képzelem el a saját jövőmet a jelenem ismeretében” .Élménybeszámolót tartottak családon belüli foglalkozások szakmák bemutatásával.
Rendhagyó, de mozgalmas, hasznos Pályaorientációs Napot zártak a felsősök.
Kattintsanak a jobb láthatóságért!
További képekért kattintsanak ide: