Az idei gyereknap utáni első iskolanapon izgalmas és szórakoztató családi programon vehettek részt, azok a családok, akik regisztráltak a Játékos óránkra. Szülők, nagyszülők és testvérek mind összegyűltünk, hogy együtt felfedezzük a stratégiai társasjátékok világát, megismerkedhessünk a Soportpoharakkal és a Bee-botokkal is.
Az iskola ebédlője adott otthont a rendezvénynek, ahol számos izgalmas társasjáték várta a résztvevőket. Voltak, akik elsőként a Pylos-t próbálták ki, egy olyan játékot, ahol a golyókat piramis kell ügyesen elhelyezni egy négyzet alapú táblán, miközben figyelni kell az ellenfél lépéseit is. Ez a játék nagy figyelmet és taktikázást igényel, ugyanis az nyert, aki a piramis tetejére utoljára teszi fel a saját golyóját.
A Pylos után vendégeink kipróbálhatták a Mancala társasjátékot, mely egy tradicionális afrikai játék. Ebben a játékban a kavicsokat kell ügyesen mozgatni a mélyedések között, miközben megpróbálunk minél többet elhelyezni a saját oldalunkon. A Mancala egy egyszerűnek tűnő, de izgalmas és stratégiára épülő játék, amelyben minden lépésnek jelentős hatása lehet a végeredményre.
A harmadik játék a Blokus volt, amelyben a játékosoknak színes formákat kell egymás mellé helyezniük a táblán. Akkor a legizgalmasabb, ha 4-en ülnek le játszani egy partyt, s minden színnel más gazdálkodik. A cél az, hogy minél kevesebb területet hagyjanak üresen a nagy fehér négyzetrácsos táblán a résztvevők, miközben megakadályozzák az ellenfeleinket abban, hogy ugyanezt megtegyék. A Blokusban a logikai és térbeli képességek kulcsfontosságúak. Mindenki kreatívan igyekezett megtalálni a legjobb helyet a formái számára.
Két társasjáték között lehetőségük volt a gyerekeknek bemutatni hozzátartozóiknak, hogy a Sportpoharakkal hogyan lehet játszani. A Speed strack egy gyorsasági játék, amelyben speciális poharakat kell gyorsan és pontosan felhalmozni és szétszedni. A játék célja az, hogy minél gyorsabban és pontosabban építsünk piramisokat szabály szerint. Ezek a sportpoharak egy új dimenziót adtak a játékélményhez, és még élvezetesebbé tették a délutánt.
Mindezeken kívül még néhány érdekes pályát is kiterítettünk az ebédlő asztalokon, melyeken a Bee-bot robotméhecskéket programozhatták a jelenlévők.
Az együtt töltött órát az önfeledt szórakozás jellemezte. Mindenki nagyon jól érezte magát. A játékok nem csak a szórakozásról szóltak, hanem segítettek abban is, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz és jobban megismerjük egymás gondolkodásmódját. Bízunk benne, hogy jövőre újra összegyűlünk, hogy folytassuk a játékok izgalmas világában való kalandozást.
A játékokat a Nemzeti Tehetség Program pályázatán nyert egy millió forintból szereztük be.